Certyfikacja Certyfikacja normy ISO 9001 polega na określeniu przez osobę niezależną, czy dana organizacja przestrzega wszelkich wymagań normy, która stanowi dla niej konkretny punkt odniesienia. Jeżeli dana organizacja chce otrzymać
Polecamy:
-
-
Nauka jazdy samochodem nie jest łatwa dla osób początkujących. Przede wszystkim trzeba pojąć wszelkie zasady ruchu drogowego nie tylko teoretycznie, ale i praktycznie. Osoba która kończy osiemnaście lat może już
-
Nauka na błędach
Posted in: Jak zwiększyć wydajność mózguNie ma człowieka nieomylnego, choć zapewne wielu chciałoby za takiego uchodzić. Ludzi można jednak podzielić na tych, którzy na błędach się uczą oraz tych, którzy w głębokim poważaniu mają wyciąganie
-
Długopis i notes – najlepsi przyjaciele Zajęcia, wykłady, szkolenia – zawsze są one po to, abyś mógł się czegoś nauczyć. Warto jest dbać o pogłębianie swojej wiedzy, doskonalenie umiejętności i
Trening mózgu
-
Hologramy semestralne
Posted in: Trening mózguHologram semestralny Hologramy semestralne umieszczone są na każdej naklejce na legitymacji. Posiadają one unikatowy kod seryjny wraz z datą ważności. Istnieje kilka wzorów hologramów, które różnią się między sobą właśnie
-
Dzieci pracujące jak dorośli
Posted in: Trening mózguWspółczesne dzieci mają grafik wypełniony po brzegi. Od rana spędzają czas w szkole, niektóre są tam na długo przed pierwszym dzwonkiem o ósmej rano, ponieważ rodzice podrzucają je do świetlicy
-
Umiejętności cenniejsze niż wiedza
Posted in: Trening mózguUmiejętności cenniejsze niż wiedza Od wielu lat legendy głoszą, że studia zapewniają dobrą pracę. Są pomostem do lepszej przyszłości. W takim przekonaniu żyją licealiści. Wielu z nich wierzy w te
-
Oceny poziomu rozwoju
Posted in: Trening mózguOceny poziomu rozwoju Badacze pracujący zgodnie z głównymi założeniami podejścia Piageta poważnie potraktowali to, co powiedział on o efektywności wzbudzanego przez rówieśniczą interakcję społeczną „konfliktu poznawczego” lub „konfliktu społeczno-poznawczego”, i
-
Ile procent mózgu wykorzystuje człowiek?
Posted in: Ile procent mózgu wykorzystuje człowiek, Jak wykorzystać 100% mózgu, Jak zwiększyć wydajność mózgu, Płeć mózgu pdf, Trening mózguMózg Z pewnością nasze życie nie byłoby tak ciekawe i nie bylibyśmy tak wyjątkowymi osobami, gdyby nie mózg, który jest głównym narządem naszego ośrodka układu nerwowego. Mózg występuje u ssaków
-
Ile procent mózgu wykorzystujemy?
Posted in: Ile procent mózgu wykorzystuje człowiek, Jak wykorzystać 100% mózgu, Jak zwiększyć wydajność mózgu, Płeć mózgu pdf, Trening mózguMózg człowieka Mózg to jeden z bardziej tajemniczych narządów, sporo już o nim wiemy, ale ilość spraw, które pozostają zagadką jest niewyobrażalna. Dla wielu naukowców stanowi on źródło wielu prac
-
Jak wykorzystać 100 mózgu?
Posted in: Ile procent mózgu wykorzystuje człowiek, Jak wykorzystać 100% mózgu, Jak zwiększyć wydajność mózgu, Płeć mózgu pdf, Trening mózguIle procent mózgu wykorzystuje człowiek? Człowiek jest stworzony niesamowicie pod wieloma względami. Każdy z nas jest inny, majmy inne osobowości inne charaktery i różnimy się wyglądem. Ludzie wykonują różne zawody
-
WYNIKI DOTYCZĄCE AFEKTYWNOŚCI
Posted in: Trening mózguWyniki dotyczące przypominania potwierdzają ponadto modele pamięci bazującej na standardach kategorialnych (por. np. Fiske, Taylor, 1984), które przyjmują, że przypominanie będzie bardziej efektywne (szybsze i dokładniejsze), jeśli odwołuje się do
-
ZAWARTE INFORMACJE
Posted in: Trening mózguInformacje zawarte w sytuacji, w jakiej znajduje się spostrzegana osoba, wykorzystują jako dodatkowe wskazówki pomagające określić jej dyspozycje (np. Jeffery, Mischel, 1978; Jones, Davis, 1965; McArthur, 1972).Jakkolwiek dyspozycje wewnętrzne, o
-
ZWERYFIKOWANE CECHY
Posted in: Trening mózguEksperymentator manipulował etykietą kategorialną informując, że pacjenta przyjęto do szpitala rok temu z rozpoznaniem schizofrenii lub paraplegii. Następnie badanym mówiono, że w trakcie realizacji programu ustalono, że rozmowy przebiegają lepiej,
-
ROZDZIELENIE ZGODNOŚCI
Posted in: Trening mózguNa przykład schizofrenik (kategoria negatywna), którego charakteryzuje się jako „zatwardziałego realistę” (zgodność ewaluatywna, ale nie deskryptywna), nie jest dobrym przykładem tej kategorii i w tym wypadku kategoryzacja powinna być unieważniona.
-
WAŻNA HIPOTEZA
Posted in: Trening mózguHipoteza 4 jest niezmiernie istotna z następujących względów. Po pierwsze, znaczenie zgodności pozwala ograniczyć jedynie do zgodności deskryptywnej. Po drugie, umożliwia bardziej precyzyjne zlokalizowanie wpływu zgodności deskryptywnej na etapie kategoryzacji
-
W ODRĘBNYM BADANIU
Posted in: Trening mózguW drugim, odrębnym badaniu weryfikującym tę alternatywną interpretację (Fiske, Neuberg, 1984) badani zarówno dokonywali kategoryzacji, jak formułowali oceny afektywne w odniesieniu do tej samej osoby bodźcowej; sekwencja ocen była różna
-
WERYFIKACJA WYJAŚNIENIA ALTERNATYWNEGO
Posted in: Trening mózguOznaczałoby to, że pierwszy etap (opisany wcześniej w modelu podstawowym) obejmuje ocenę stopnia dopasowania danego przypadku do określonej kategorii. Jeżeli więc ten wstępny krok w obu sytuacjach eksperymentalnych uaktywniających przetwarzanie
-
UZYSKANE WYNIKI
Posted in: Trening mózguW tym eksperymencie, odmiennym od poprzednich, które wcześniej zwięźle podsumowaliśmy, zamierzaliśmy zweryfikować nie co innego, lecz właśnie efektywność afektu wywoływanego przez kategorię. W związku z tym skoncentrowaliśmy się na dokładnym
-
WOLNIEJSZY PROCES
Posted in: Trening mózguProces ten jest wolniejszy, ale ocena w większym stopniu uwzględnia indywidualne właściwości obiektu. Etykieta kategorii — ze względu na bogatsze połączenia z atrybutami — wywiera zwykle silniejszy wpływ na ocenę.
-
WŁAŚCIWOŚCI OBIEKTÓW
Posted in: Trening mózguIdea, iż możemy mówić o dwojakiego rodzaju właściwościach obiektów — afektywnych i deskryptywnych — a w zasadzie o dwojakiego rodzaju nastawieniach na odbiór bodźców, pochodzi od Peabody’ego, a w polskiej
-
W WARUNKACH LABORATORYJNYCH
Posted in: Trening mózguSkoro zakłada się, że kategorie społeczne są z reguły bardziej centralne niż cechy, a jedne cechy bardziej centralne niż inne, to podobnie niektóre kategorie społeczne będą ważniejsze niż inne kategorie
-
WARUNKI GRANICZNE
Posted in: Trening mózguMożna spodziewać się, że proponowany model okaże się mniej lub bardziej zawodny, gdy respondenci nie otrzymają abstrakcyjnych gotowych cech i etykiet kategorialnych. Wzajemność zmienia się, ponieważ lista słów nigdy nie
-
POMYŚLNA KATEGORYZACJA
Posted in: Trening mózguPomyślna kategoryzacja zależy tylko od deskryptywnej zgodności indywidualnych atrybutów z kategorią, nie zaś od ich zgodności ewaluatywnej.Deskryptywna zgodność dotyczy odpowiedniości treści (meaning), natomiast zgodność ewaluatywna — odpowiedniości walencji. Zgodnie z
-
PRZYSZŁE KIERUNKI POSZUKIWAŃ
Posted in: Trening mózguDotychczasowe prace wstępne potwierdziły model, ale podejście kategorialne trudno jeszcze uznać za należycie uargumentowane. Różne hipotezy wymagają dalszych badań po to, aby można było potwierdzić ich trafność, rozbudowywać teorię, a
-
PROTOTYP W POSTRZEGANIU
Posted in: Trening mózguZarówno obserwacje potoczne, jak liczne badania empiryczne świadczą o powszechnej ludzkiej skłonności do klasyfikowania nie tylko przedmiotów, ale także ludzi. Jak wskazują Rosch, Mervis, Gray, Johnson i Boyes-Bream (1976), „jedną
-
POSTRZEGANIE SAMEGO SIEBIE
Posted in: Trening mózguAczkolwiek teoria spostrzegania samego siebie Bema (1972) zakłada, że siebie poznajemy w analogiczny sposób jak innych ludzi („nie wiem, jaki jestem naprawdę, dopóki czegoś nie zrobię”), ma ona jednak dość
-
REALIZACJA PRZEDMIOTOWA
Posted in: Trening mózguRealizacja przedmiotowa prototypu nie jest konieczna, tzn. nie musi istnieć obiekt rzeczywisty będący obiektem najbardziej typowym. Wystarczy, że człowiek dysponuje poznawczą reprezentacją takiego obiektu. W przypadku, gdy reprezentacja obiektu ma
-
OPRÓCZ DANYCH
Posted in: Trening mózguOprócz tych danych dwa inne czynniki podważają zasadność wyjaśnienia alternatywnego. Po pierwsze, Burnstein i Schul (1982), weryfikując model zbliżony do naszego, stwierdzili, że efekty związane z latencją w sytuacji niezgodności
-
NATURALNE POJĘCIE
Posted in: Trening mózguBadania Rosch i innych wykazały, że pojęcia naturalne mają budowę prototypową. Ludzie uczestniczący w tych eksperymentach potrafili ocenić, jak dobrym przykładem kategorii jest dany obiekt; sądzili np., że jabłko jest
-
LICZNE PRACE
Posted in: Trening mózguWymienione tu i liczne im podobne prace świadczą o bogactwie i rozległości systemów kategoryzacji ludzi, opartych na wielkiej różnorodności kategorii społecznych, behavioralnych i kulturowych. Tak więc całościowe podejście do zagadnienia
-
KIERUNKI DALSZYCH POSZUKIWAŃ
Posted in: Trening mózguDotychczas koncentrowaliśmy się na dość szczegółowej analizie koniecznej do tego, aby opisać i zweryfikować proponowany model przetwarzania afektywno-poznawczego. Wnikliwe metody i teorie zaczerpnięte z psychologii poznawczej po wprowadzeniu niewielkich korekt
-
INFORMACJE SPOŁECZNE
Posted in: Trening mózguNie oznacza to oczywiście, że tylko kategorie społeczne organizują społeczne informacje, nigdy zaś cechy. Osoba opisywana jako „wrażliwa, ekspresyjna, spostrzegawcza, rozważna, kobieca” może wywoływać reakcje głównie jako „osoba wrażliwa” (reakcja
-
DZIĘKI PROTOTYPOM
Posted in: Trening mózguDzięki prototypom następuje usprawnienie przetwarzania informacji, łatwiej są one kategoryzowane, lepiej zapamiętywane, a wreszcie stanowią punkt wyjścia do uzupełniania obrazu drugiej osoby o nowe cechy. Autorzy ci pokazują, iż pojęcia
-
BLIŻSZY PAMIĘCI MODEL
Posted in: Trening mózguW innych związanych z tą problematyką opracowaniach badacze zajmujący się pamięcią wprowadzili rozróżnienie na takie sądy oceniające (impression judgments), których podstawę stanowi przypomnienie odpowiednich elementów bodźcowych (analiza), oraz takie, których
-
CEL I FUNKCJE KATEGORYZACJI OSÓB
Posted in: Trening mózguW trakcie codziennych interakcji społecznych ludzie zadają sobie prawdopodobnie wiele pytań, które dotyczą innych: „Czy podoba mi się ta osoba?” (pytanie o wartość); „Co on (ona) potem zrobi?” (pytanie o
Losowy wpis:
Szkolnictwo wyższe w kierunkach filologicznych – czy to coś dla mnie?
Posted in: Jak zwiększyć wydajność mózguSzkolnictwo wyższe w kierunkach filologicznych – czy to coś dla mnie? Obecnie niemal każdy może pójść na studia. Możliwości oferowane przez ten nowoczesny świat są ogromne. Studiowanie nie jest obecnie
Read More-
-
Antidotum na lęk
Posted in: Jak zwiększyć wydajność mózgu -
-
-
OSOBY A PRZEDMIOTY
Posted in: Jak zwiększyć wydajność mózgu -
-
-
ROZMYTE KATEGORIE
Posted in: Jak zwiększyć wydajność mózgu -
PRESJA CZASU
Posted in: Jak zwiększyć wydajność mózgu -
WIĘKSZA WIEDZA
Posted in: Jak zwiększyć wydajność mózgu -
-
-
Nauka na błędach
Posted in: Jak zwiększyć wydajność mózgu -
REPREZENTACJA CECH
Posted in: Jak zwiększyć wydajność mózgu -
-
-
-
-
DANY OSOBNIK
Posted in: Jak zwiększyć wydajność mózgu