W drugim, odrębnym badaniu weryfikującym tę alternatywną interpretację (Fiske, Neuberg, 1984) badani zarówno dokonywali kategoryzacji, jak formułowali oceny afektywne w odniesieniu do tej samej osoby bodźcowej; sekwencja ocen była różna dla poszczególnych badanych. Taka procedura eksperymentalna zakładała dwa sprawdziany hipotezy alternatywnej. Po pierwsze, jak poprzednio, czasy latencji kategoryzacji winny przybierać inną wartość niż czasy latencji afektu. W tych zadaniach jedyną istotną przeciwstawność wyznaczał ortogonalny podział w wymiarze kategoria/analiza; i tak czasy latencji kategoryzacji zdecydowanie różniły się od czasów latencji afektu. Po drugie, czasy latencji afektu powinny powtarzać rozkład wcześniejszy, niezależnie od czasu zużytego na wstępną ocenę kategorialną. To znaczy, że wyniki powinny być podobne niezależnie od tego, czy czasy latencji mierzono po wydaniu pierwszej oceny czy dopiero wtedy, gdy badani zakończyli kategoryzowanie. Jak i poprzednio, istotne zróżnicowanie wystąpiło między sposobem kategorialnym a analitycznym, niezależnie od czasu zużytego na wstępne oszacowanie kategorialne.
W ODRĘBNYM BADANIU
Nasza sonda:
Loading ...
Losowe artykuły:
Angielski dla początkujących
Posted in: Ile procent mózgu wykorzystuje człowiekAngielski dla początkujących Przeglądając serwisy do nauki angielskiego natknąłem się na stronę Język angielski Serwis, a może raczej wortal, jak się domyślacie dotyczy nauki języka angielskiego. Prowadzony jest przez anglistę,
Read More-
-
Tak dla płatnych studiów
Posted in: Płeć mózgu pdf -
Prawosławie prawowierne
Posted in: Płeć mózgu pdf -
-
Szkolenia Poznań
Posted in: Efekt wertera