Dotychczas koncentrowaliśmy się na dość szczegółowej analizie koniecznej do tego, aby opisać i zweryfikować proponowany model przetwarzania afektywno-poznawczego. Wnikliwe metody i teorie zaczerpnięte z psychologii poznawczej po wprowadzeniu niewielkich korekt nadają się do weryfikacji modeli przetwarzania informacji społecznych (Taylor, Fiske, 1981), czasem jednak ich generalizowalność w odniesieniu do bardziej naturalnych sytuacji społecznych jest ograniczona. Główna zmiana polega na tym, że jako materiału bodźcowego zamiast list słów użyto ludzi, a różnice między tymi dwoma rodzajami stymulacji mogą mieć istotne znaczenie dla weryfikacji modelu.Listy słów jako obiekty percepcji różnią się od żywych ludzi pod kilkoma względami. Są to różnice teoretycznie ważne we wszystkich badaniach nad poznaniem społecznym (Fiske, Taylor, 1984) i mogą stwarzać problemy specyficzne dla tego modelu. Różnice te, choćby w niewielkim stopniu, dotyczą modalności, wzajemności (reciprocity), złożoności, presji czasu, wiedzy oraz ważności (significance).Kiedy przedmiotem spostrzegania staje się nie lista słów, ale żywa osoba, zmianie ulega modalność i potencjał wzajemności. Modalność zmienia się, ponieważ listy słów omijają fazę transformacji konkretnych zachowań, cech fizycznych i sytuacji w opisujące je abstrakcyjne przymiotniki.
KIERUNKI DALSZYCH POSZUKIWAŃ

Nasza sonda:

Losowe artykuły:
Dialog między rodzicem a szkołą
Posted in: Lumosity opinieKażdy nauczyciel podczas studiów pedagogicznych, uczy się umiejętności radzenia sobie z różnego typu rodzicami, na których może trafić podczas pracy w szkole. A potrafią być oni naprawdę różnorodni. Dzięki tego
Read More-
Trudne relacje z rodzicami
Posted in: Lumosity opinie -
PRZY WERYFIKACJI
Posted in: Płeć mózgu pdf -
W ODRĘBNYM BADANIU
Posted in: Trening mózgu -
Relacje
Posted in: Brainmax pl gry -
Studia podyplomowe
Posted in: Cph4 wikipedia