Hipoteza 4 jest niezmiernie istotna z następujących względów. Po pierwsze, znaczenie zgodności pozwala ograniczyć jedynie do zgodności deskryptywnej. Po drugie, umożliwia bardziej precyzyjne zlokalizowanie wpływu zgodności deskryptywnej na etapie kategoryzacji i wpływu zgodności ewaluatywnej na etapie generowania afektu. Może to również stanowić dodatkowe potwierdzenie silnej wersji modelu dwuetapowego, obejmującego dwa procesy. W końcu, weryfikuje ona założenie, że atrybuty mogą przyciągać uwagę obserwatora jedynie na wstępnym etapie kategoryzacji, ale nie na etapie generowania afektu. Pod tym względem jest to szczegółowa weryfikacja hipotez 1 i 3 — zakładających, że reakcje afektywne oparte są na całościowej ocenie kategorii oraz że reakcje afektywne oparte na pomyślnej kategoryzacji nie zależą od liczby deskryptywnie zgodnych informacji potwierdzających kategoryzację.Reakcje afektywne często koncentrują się raczej na społecznych kategoriach danej osoby niż na innych jej charakterystykach osobowych.Model teoretyczny szczególny status przyznaje kategoriom społecznym osób bodźcowych. Oznacza to, że podstawą reakcji afektywnych są raczej kategorie społeczne — takie, jak wiek, rasa, płeć, zawód, rola społeczna czy ich kombinacje (np. kobieta adwokat) — niż cechy i zachowania. Model ma strukturę hierarchiczną, przy czym kategoria społeczna organizuje informacje o atrybutach. A zatem, jeżeli dana osoba określana jest jako „schizofrenik”, to kategoria ta jest prawdopodobnie silniej powiązana z atrybutami „dziwaczny”, „obsesyjny” itp. niż atrybuty te między sobą. W tym więc sensie „schizofrenik” organizuje atrybuty w pamięci i implikuje globalną reakcję afektywną.
WAŻNA HIPOTEZA
Nasza sonda:
Loading ...
Losowe artykuły:
Integracja w szkole
Posted in: Neurogra pl opinieCzasem zdarza się , że po jakimś czasie chodzenia do szkoły masowej nasze dziecko nie radzi sobie z ogromem materiału jaki wymagają nauczyciele. Wtedy pojawia się myśl, że to niemożliwe,
Read More-
-
-
-
-
DZIĘKI PROTOTYPOM
Posted in: Trening mózgu