Nauczyciel pracuje w szkole z różnymi uczniami, są wśród nich osoby zdolne i słabsze. Do każdego z nich wymagania edukacyjne powinny być indywidualnie dostosowane. Pracując jednak w klasie, mając sporą liczbę uczniów, trudno jest każdemu z osobna poświęcić czas. Uczniowie zdolni szybko pracują na lekcjach, radzą sobie z trudniejszymi zadaniami, niestety uczniowie słabsi zostają w tyle. Edukacja powinna uzupełniać te braki. Dlatego nauczyciele powinni poświęcać dodatkowy czas tym osobom, by pomóc im w dziedzinach sprawiających najwięcej trudności i wykształcić nawyk systematycznego uczenia się. Uczniowie słabsi mają trudności z nauką w wyniku np. zakłóceń w rozwoju psychofizycznym, a to z kolei może mieć swoje źródło w : w wszelkich chorobach, urazach, zdarzeniach losowych, defektów wzroku czy słuchu, obniżonej sprawności intelektualnej, mikrodeficytów rozwojowych, zaburzeń w funkcjonowaniu narządów ruchu. Bardzo dobrze jest, gdy nauczyciel angażuje uczniów zdolnych do pracy z słabszymi kolegami. Oprócz pomocy w nauce, uczniowie zacieśniają więzi społeczne, integrują się.
Inne wpisy tematyczne:
- Rozwój noworodka – chwyt
- Mama dba o piersi
- Podstawy autorytetu rodzicielskiego
- Gry i zabawy Od 9. do 12. miesiąca życia
- Wychowanie dzieci – ale gdzie?
- Zalety uprawiania sportu
- Studia doktoranckie współcześnie
- Kwalifikacje dla personelu…
- Trudne pytania metodą na poznanie świata
- Problemy nastolatków w szkole
- Kolekcjonerskie hologramy na legitymacje
- Kształcenie online
- Tylko rozrywka, czy również nauka?
- Dzieci pracujące jak dorośli
- Co z tą agresją w grach komputerowych?
- Osrodek leczenia alkoholizmu
- Korzyści płynące z uprawiania sportu
- Jak rozpoznać czy jesteś w ciąży?
- 71-latek wiecznym studentem
- Psycholog – Wałbrzych