Misja szkoły jest jednoznaczna. Nauczanie dzieci i wprowadzanie ich w świat dorosłości, tłumaczenie zachowań to założenia, które stawia sobie za cel większość placówek oświatowych. Jednak teoria to jedno, natomiast praktyka często wygląda zupełnie inaczej. Wynika to z różnych powodów, szkoda jedynie, że odbija się to na nastolatkach, którzy chcieliby czasem znaleźć pomoc, ale nie wiedza, do kogo mają się o nią zwrócić. Wiele szkół realizuje program tutoringu. To bardzo ciekawy pomysł na umożliwienie młodzieży dotarcia do osoby, która wysłucha go i wspomoże w trudnych chwilach. Wszystko wychodzi z założenia, że każdy nastolatek może samodzielnie wybrać tutora, czyli nauczyciela, którego lubi i darzy zaufaniem, a który doradzi mu, kiedy będzie on tego potrzebował. Taki mentor nie powinien przekazywać dalej informacji, z którymi młody człowiek się do niego zwrócił, a dane powinny pozostać poufne. Oczywiście wiele zależy od rangi określonego wydarzenia i możliwego wpływu na życie nastolatka. W przypadku, kiedy kontakt z rodzicami czy innymi osobami jest konieczny, tutor musi szukać pomocy dalej, informując o tym nastolatka. Jest to nowe rozwiązanie, które pojawiło się w szkołach w ostatnim czasie, dlatego też zarówno nauczyciele jak również młodzież musi się jeszcze oswoić z proponowanym programem, aby nie bali się oni powierzać swoje tajemnice.
Jak szkoła wpływa na dzieci
Related Articles
Nasza sonda:
Loading ...
Losowe artykuły:
WERYFIKACJA WYJAŚNIENIA ALTERNATYWNEGO
Posted in: Trening mózguOznaczałoby to, że pierwszy etap (opisany wcześniej w modelu podstawowym) obejmuje ocenę stopnia dopasowania danego przypadku do określonej kategorii. Jeżeli więc ten wstępny krok w obu sytuacjach eksperymentalnych uaktywniających przetwarzanie
Read More-
Szkolenia Poznań
Posted in: Efekt wertera -
Incydent
Posted in: Jak wykorzystać 100% mózgu -
ZGODNE KOMBINACJE
Posted in: Płeć mózgu pdf -
-