Jeszcze do niedawna na pytanie kierowane do uczniów odnoszące się do gier – tego, czy ktoś gra i w co – komentowane było przez żeńską część z wielką niechęcią, a chłopcy trzymali język za zębami. Obecnie sytuacja uległa częściowej zmianie, gdzie męska część z zapałem opowiada o najnowszych pozycjach a dziewczynki zaczynają się przyznawać do uczestniczenia w tego typu rozrywce. Wtedy z reguły wiadomo, iż takie osoby będą lepiej znały na przykład język angielski, będą mieć zdolności współpracy oraz inne przydatne cechy. Wielu nauczycieli ma bardzo karcące podejście do gier komputerowych, a często niesłusznie. Wirtualny świat można równie dobrze wykorzystywać do poznawania nowych słów, rozwijania zdolności szybkiego myślenia, działania czy planowania. Na szczęście wielu nauczycieli zdaje sobie sprawę z wielu pozytywów jakie niesie wprowadzenie wirtualnej rozrywki do zajęć. Mogą one służyć na przykład przełamywaniu barier na początkowych zajęciach, tworzeniu ciekawych projektów czy narzędzia do oceniania aktywności. Temat opiera się nie tylko na wykorzystywaniu gier komputerowych, lecz także tych karcianych czy planszowych. W takich sytuacjach można w bardzo skuteczny sposób połączyć przyjemne z pożytecznym. Niektórzy nauczyciele pokusili się również o tworzenie własnych gier, które w dokładny sposób mogą być dostosowane do materiału uczonego przedmiotu.
Zastosowanie gier w edukacji
Related Articles
Nasza sonda:
Loading ...
Losowe artykuły:
Nauka słówek
Posted in: Ile procent mózgu wykorzystuje człowiekWiele osób zastanawia się jak należy uczyć się słówek. We wcześniejszych postach wspomniałem o technikach nauczania, czy zapamiętywanie, tak więc dzisiaj skupie się na zupełnie czymś innym. Mianowicie, jak
Read More-
Paski kodowe
Posted in: Efekt wertera -
-
-
ZAPLANOWANE SYTUACJE
Posted in: Płeć mózgu pdf -