Również w naszym modelu może mieć miejsce taki proces, że znaki afektywne łączą się z innymi znakami afektywnymi o podobnym tonie wtedy mogą rzeczywiście działać jako wskazówki pamięciowe. W istocie, jak zakładaliśmy wcześniej, aktualne odczucia ludzi mogą na wstępie uaktywniać kategorie o zabarwieniu podobnym do bodźców, które potencjalnie pasują do różnych kategorii. Niemniej jednak nie zajmujemy się obecnie rolę afektu jako sygnału dla procesów pamięciowych, lecz różnymi sposobami przetwarzania znaków afektywnych na różnych poziomach schematu.Zanim opiszemy szczegółowe hipotezy i niektóre badania potwierdzające nasz model, warto najpierw rozważyć inne alternatywne możliwości. Jedna z nich zakłada, że ludzie zawsze reagują w sposób analityczny. To znaczy, że bez względu na dopasowanie poszczególnych atrybutów do dostępnej kategorii reakcje afektywne ludzi mają zawsze za podstawę afekt skojarzony z wszystkimi atrybutami danej osoby. Także i w takim przypadku generowanie reakcji afektywnych nie będzie różniło się od dopasowywania do kategorii. Inna z kolei możliwość polega na tym, że ludzie zawsze reagują w oparciu o kategorię. To znaczy, że bez względu na dopasowanie kategorialne reakcje afektywne mają zawsze za podstawę afekt skojarzony z bardziej dostępną kategorią. Również w tym przypadku przetwarzanie nie różniłoby się od dopasowywania kategorialnego, dopóki tylko dostępna byłaby etykieta kategorialna.
Popularne artykuły:
Jak wspierać dziecko w budowaniu zdrowych nawyków?
admin -
W dzisiejszym społeczeństwie ważne jest wspieranie dzieci w budowaniu zdrowych nawyków od najmłodszych lat. Oto kilka praktycznych wskazówek, które pomogą maluchom rozwijać zdrowe nawyki żywieniowe, aktywność fizyczną i dbałość o higienę. Czytaj więcej, aby dowiedzieć się, jak to zrobić!