Jeszcze do niedawna na pytanie kierowane do uczniów odnoszące się do gier – tego, czy ktoś gra i w co – komentowane było przez żeńską część z wielką niechęcią, a chłopcy trzymali język za zębami. Obecnie sytuacja uległa częściowej zmianie, gdzie męska część z zapałem opowiada o najnowszych pozycjach a dziewczynki zaczynają się przyznawać do uczestniczenia w tego typu rozrywce. Wtedy z reguły wiadomo, iż takie osoby będą lepiej znały na przykład język angielski, będą mieć zdolności współpracy oraz inne przydatne cechy. Wielu nauczycieli ma bardzo karcące podejście do gier komputerowych, a często niesłusznie. Wirtualny świat można równie dobrze wykorzystywać do poznawania nowych słów, rozwijania zdolności szybkiego myślenia, działania czy planowania. Na szczęście wielu nauczycieli zdaje sobie sprawę z wielu pozytywów jakie niesie wprowadzenie wirtualnej rozrywki do zajęć. Mogą one służyć na przykład przełamywaniu barier na początkowych zajęciach, tworzeniu ciekawych projektów czy narzędzia do oceniania aktywności. Temat opiera się nie tylko na wykorzystywaniu gier komputerowych, lecz także tych karcianych czy planszowych. W takich sytuacjach można w bardzo skuteczny sposób połączyć przyjemne z pożytecznym. Niektórzy nauczyciele pokusili się również o tworzenie własnych gier, które w dokładny sposób mogą być dostosowane do materiału uczonego przedmiotu.
Zastosowanie gier w edukacji
Related Articles
Nasza sonda:
Loading ...
Losowe artykuły:
Komplet podręczników do szkoły
Posted in: Neurogra pl opinieKażdy rodzic, który ma dziecko w wieku szkolnym, z początkiem każdego roku szkolnego musi pomyśleć o zakupie nowych podręczników. Chociaż pozycji na rynku jest coraz więcej, a wydawcy starają się
Read More-
PRZY WERYFIKACJI
Posted in: Płeć mózgu pdf -
-
POMYŚLNA KATEGORYZACJA
Posted in: Płeć mózgu pdf -
Badania multisytuacyjne
Posted in: Efekt wertera -
Lumocity brain
Posted in: Brainmax pl gry, Lumosity opinie