Nauczyciel pracuje w szkole z różnymi uczniami, są wśród nich osoby zdolne i słabsze. Do każdego z nich wymagania edukacyjne powinny być indywidualnie dostosowane. Pracując jednak w klasie, mając sporą liczbę uczniów, trudno jest każdemu z osobna poświęcić czas. Uczniowie zdolni szybko pracują na lekcjach, radzą sobie z trudniejszymi zadaniami, niestety uczniowie słabsi zostają w tyle. Edukacja powinna uzupełniać te braki. Dlatego nauczyciele powinni poświęcać dodatkowy czas tym osobom, by pomóc im w dziedzinach sprawiających najwięcej trudności i wykształcić nawyk systematycznego uczenia się. Uczniowie słabsi mają trudności z nauką w wyniku np. zakłóceń w rozwoju psychofizycznym, a to z kolei może mieć swoje źródło w : w wszelkich chorobach, urazach, zdarzeniach losowych, defektów wzroku czy słuchu, obniżonej sprawności intelektualnej, mikrodeficytów rozwojowych, zaburzeń w funkcjonowaniu narządów ruchu. Bardzo dobrze jest, gdy nauczyciel angażuje uczniów zdolnych do pracy z słabszymi kolegami. Oprócz pomocy w nauce, uczniowie zacieśniają więzi społeczne, integrują się.
Inne wpisy tematyczne:
- Krionika, czyli marzenie o nieśmiertelności
- Burzuazyjne idealy
- Ryzyko związane z terapią hormonalną i sztucznym zapłodnieniem
- Endometrioza
- Dialog między rodzicem a szkołą
- Intruz przybywa
- Nikt mnie nie lubi!
- Planszówki i granie z dziećmi – gdy granie nareszcie czas zacząć!
- Klinika na rajskiej Wrocław
- Obsługa gabinetu dentystycznego
- WERYFIKACJA WYJAŚNIENIA ALTERNATYWNEGO
- Studia podyplomowe dla nauczycieli Kraków i studia podyplomowe prawo autorskie
- Zaskocz ją ponownie w łóżku
- Studia medyczne…
- Samodzielna nauka języka obcego jest możliwa
- Teatr dla dzieci – najlepsza alternatywa dla kina!
- Nawozy azotowe
- Kierunki ścisłe coraz popularniejsze wśród kobiet
- Neurogra za darmo
- Pieniądze