Kwiecień to stresujący czas dla gimnazjalistów. Muszą oni wtedy skupić się na powtórce materiału ze wszystkich lat swojej edukacji aby napisać test, który niejednemu otworzy drzwi do wyboru wymarzonej szkoły ponadgimnazjalnej. Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadził w niedawnym czasie raport, który określa kompetencje gimnazjalistów. Ma to pomóc nauczycielom naświetlić przedmioty oraz zagadnienia, z którymi gimnazjaliści mają problemy, a nad którymi można popracować jeszcze przed samym egzaminem. Jak okazało się, duży odsetek uczniów posiada spore problemy ze zrozumieniem tekstów kultury. Zostało to ukazane podczas rozprawek, w których mieli uzasadnić dlaczego obecni twórcy chętnie odwołują się do tradycyjnych legend, mitów czy baśni. Ujawnia to, iż nauczyciele nie powinni skreślać kultury popularnej w swoich przygotowaniach dydaktycznych. Jeśli chodzi o historię i WOS, uczniowie mieli spory problem z chronologicznym ustaleniem najważniejszych dat oraz syntezą treści oraz jej interpretacją. Z przyrodniczych przedmiotów najgorzej wypadały zadania związane z przeprowadzaniem doświadczeń, gdzie trudności sprawiało używanie tablic rozpuszczalności czy wskazywania stężenia roztworów. Matematyka wypadła lepiej, niż w ubiegłym roku – więcej uczniów było w stanie wykonać tak zwane zadania otwarte.
Przygotowanie gimnazjalistów do egzaminu
Related Articles
Nasza sonda:
Loading ...
Losowe artykuły:
WARUNKI GRANICZNE
Posted in: Trening mózguMożna spodziewać się, że proponowany model okaże się mniej lub bardziej zawodny, gdy respondenci nie otrzymają abstrakcyjnych gotowych cech i etykiet kategorialnych. Wzajemność zmienia się, ponieważ lista słów nigdy nie
Read More-
-
W WARUNKACH LABORATORYJNYCH
Posted in: Trening mózgu -
Świadectwo
Posted in: Płeć mózgu pdf -
-