Dotychczas koncentrowaliśmy się na dość szczegółowej analizie koniecznej do tego, aby opisać i zweryfikować proponowany model przetwarzania afektywno-poznawczego. Wnikliwe metody i teorie zaczerpnięte z psychologii poznawczej po wprowadzeniu niewielkich korekt nadają się do weryfikacji modeli przetwarzania informacji społecznych (Taylor, Fiske, 1981), czasem jednak ich generalizowalność w odniesieniu do bardziej naturalnych sytuacji społecznych jest ograniczona. Główna zmiana polega na tym, że jako materiału bodźcowego zamiast list słów użyto ludzi, a różnice między tymi dwoma rodzajami stymulacji mogą mieć istotne znaczenie dla weryfikacji modelu.Listy słów jako obiekty percepcji różnią się od żywych ludzi pod kilkoma względami. Są to różnice teoretycznie ważne we wszystkich badaniach nad poznaniem społecznym (Fiske, Taylor, 1984) i mogą stwarzać problemy specyficzne dla tego modelu. Różnice te, choćby w niewielkim stopniu, dotyczą modalności, wzajemności (reciprocity), złożoności, presji czasu, wiedzy oraz ważności (significance).Kiedy przedmiotem spostrzegania staje się nie lista słów, ale żywa osoba, zmianie ulega modalność i potencjał wzajemności. Modalność zmienia się, ponieważ listy słów omijają fazę transformacji konkretnych zachowań, cech fizycznych i sytuacji w opisujące je abstrakcyjne przymiotniki.
KIERUNKI DALSZYCH POSZUKIWAŃ
Nasza sonda:
Loading ...
Losowe artykuły:
Wychowanie fizyczne dzieci
Posted in: Brainmax pl gryBardzo często jest tak, że dzieci, które chodzą do szkoły mają swoja jedna ulubiona lekcję. Do najbardziej popularnych i lubianych lekcji przez dzieci należy z całą pewnością wychowanie fizyczne, które
Read More-
KIERUNKI DALSZYCH POSZUKIWAŃ
Posted in: Trening mózgu -
OBIECUJĄCE REZULTATY
Posted in: Płeć mózgu pdf -
KONCENTRACJA NA ATRYBUTACH
Posted in: Lumosity opinie -
ROZDZIELENIE ZGODNOŚCI
Posted in: Trening mózgu -
Umiejętności cenniejsze niż wiedza
Posted in: Trening mózgu